چرم مادو | فروشگاه اینترنتی محصولات چرمی مادو | کفش مادو
No products in the cart.

کفش چرمی با کیفیت

کفش چرمی با کیفیت :

در این گفتار میخواهیم در مورد کفش چرمی با کیفیت صحبت کنیم ، اگر علاقمند اینگونه مطالب هستید تا پایان مادو را همراهی کنید .

 

اجزای کفش چرم :

اجزای کفش چرمی باکیفیت شامل تنه ، کف ، زیره ، رویه ، قالب بندی ، پاشنه و استری می‌باشد.

در ادامه به بررسی استاندارد بعضی از اجزا خواهیم پرداخت.

زیره:

زیره قسمت مهم کفش چرمی می‌باشد که در ارتباط مستقیم با زمین است از مواد مختلفی ساخته میشود و نقش هایی از جمله نگهداری از پا ، مقاومت ، کیفیت و زیبایی کفش را بر عهده دارد .

زیره های کفش با توجه به موقعیت های مختلفی که کفش را استفاده میکنیم جنس های متفاوتی دارند.

مانند زیره های های چرم ، لاستیکی ، pvc ، پلی یورتان و…

زیره های چرم که سنگین می‌باشد برای کفش های مجلسی مناسب است چون هم به زیبایی کفش افزوده میشود و هم دارای منافذ ریز می‌باشد که برای افرادی که تعرق پا دارند بهترین گزینه برای استفاده می باشد.

زیره های لاستیکی بسیار نرم هستند و در هیچ شرایطی نمی‌شکنند . و بسیار مناسب کوهنوردان می‌باشد چرا که در مقابل ساییدگی مقاوم است و بیشتر مناسب استفاده در کفش های زمستانی می‌باشد .

رویه ی کفش ها نیز با توجه به نوع کفش متفاوت است :

  • ۱_رویه ی چرم
  • ۲_ پلاستیک
  • ۳_پی یو(pu)
  • ۴_میکروفیبر و …

رویه ی چرم کفش عایق گرماست و مانند زیره ی چرم هوا را از خود عبور میدهد و مناسب کفش های ورزشی نیستند.

رویه ی پلاستیک بادوام است و بر عکس رویه ی چرم عایق گرما نمی‌باشد و میتواند ضد آب باشد که در طبیعت بیشتر کاربرد دارد

از رویه ی پی یو بیشتر برای کفش هایی که مناسب کوهنوردی است استفاده میشود چون خشک و بادوام است و این زیره برای بهار و تابستان زیاد مناسب نیست.

 

انواع کفش چرم باکیفیت :

امروزه کفش های چرم بسیار متنوع هستند و به چند دسته تقسیم میشوند :

اسپرت ، مجلسی ، رسمی ، راحتی ، نیم بوت ، پوتین و صندل

که بانوان سرزمین ما می‌توانند از همه ی این مدل کفش ها استفاده کنند و بطور کلی کفش در پوشش یک بانوی ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • ۱_راحتی:

همانگونه که از نام این مدل کفش مشخص است ویژگی بارز آن راحتی می‌باشد و با توجه به زندگی های کنونی فعالیت ها زیاد شده و ساعات زیادی را در خارج از منزل و با کفش سپری میکنیم پس چه بهتر که این ساعات را با کفش راحتی چرمی بگذرانیم . رویه و زیره ی این نوع کفش ها اصولا نرم و منعطف است و مناسب تمامی سنین می‌باشد .

  • ۲_اسپرت :

کفش اسپرت ، کفش های مناسب فعالیت های روزمره ، گشت و گذار و پیاده روی می‌باشد و تنها جایی که نباید از این مدل کفش ها استفاده کرد مجالس رسمی است . از ویژگی های بارز این مدل نرمی و انعطاف پذیری بالاست ، همچنین از تعریق پا جلوگیری میکند و محدودیتی برای سنین مختلف ندارد.

  • ۳_رسمی :

کفش های رسمی مناسب مهمانی ها و مراسم ها می‌باشند و هر چه جنس و کیفیت بهتری داشته باشند ارزشمندتر خواهند بود بنابراین بهترین و پرطرفدارترین کفش های رسمی ، کفش هایی از جنس چرم طبیعی بیشتر به رنگ قهوه ای و مشکی هستند . مناسب همه فصول بوده و این مدل کفش ها هم محدودیت سنی ندارد .

  • ۴_صندل:

تنوع این کفش های در میان خانم ها بیشتر از آقایون می‌باشد و بیشتر مناسب فصل تابستان و گرما است . بهترین صندل ها ساخته شده از چرم هستند و برای استفاده روزمره و مراسم نیمه رسمی مناسب می‌باشند .

  • ۵_پوتین و نیم بوت :

این مدل کفش ها مناسب فصل سرما و زمستان می‌باشد و برای خانم ها و آقایون تنوع بسیار زیادی دارد. جنس این کفش ها میتواند چرم ، سوییت ، مخمل و پلاستیک باشد و دارای مدل های مختلف پاشنه دار ، اسپرت ، لژدار و ….است . پوتین ها و نیم بوت ها قابل استفاده در موقعیت های مختلف یعنی استفاده ی روزمره و مراسم ها می‌باشند و تمامی سنین طرفدار این مدل ها هستند.

ویژگی های مهم کفش های چرم :

کفش چرم به علت جنسش جزو مناسب ترین ها می‌باشد چرا که در جنس چرم هوا بین پا و محیط بیرون رد و بدل می‌شود و از عرق کردن و بوی بد پا جلوگیری میکند اما اگر جنس کفش پلاستیک باشد تعرق پا را افزایش میدهد و باعث ایجاد بیماری های پوستی در پا میشود .

کفش های چرمی با محیط سازگاری دارند ، تمیز کردنشان بسیار راحت است ، در برابر آب مقاومت دارند ، بوی خوشایندی دارند و از همه مهم تر ماندگاری بالا دارند .

الف ) ماندگاری زیاد :

کفش‌های چرم ماندگاری بسیار زیادی نسبت به کفش‌های دیگر دارند. چرم های مرغوب و درجه یک شامل الیافی متراکم هستند و کاملا ضد آب می‌باشند ، همچنین در مقابل تمامی پوسیدگی ها و انواع خراش مقاوم اند بنابراین در شرایط سخت محیطی سالم می‌ماند و دوام بیشتری نسبت به باقی جنس ها دارند .

ب ) مقاوم در برابر آب:

بهتر است در محل کار و خیابان از کفشی استفاده شود که در برابر آب مقاومت کند و خشک بماند ‌که کفش چرمی با کیفیت این ویژگی مهم را دارد .

پ ) راحتی:

کفش های چرمی بسیار راحت هستند و از پا محافظت های ویژه میکنند همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدن کمر بسیار موثر هستند .

ت ) راحت تمیز کردن :

پارچه ی چرم نسبت به پارچه های دیگر تمیز کردنشان راحت است و حتی با پارچه ی مرطوب نیز کاملا تمیز میشود همچنین خشک شدن نم این پارچه هم بسیار آسان است.

پس بخاطر تمام ویژگی های بالا است که کفش های چرم تبریز جزو باکیفیت ترین کفش ها محسوب میشوند و تولیدی های آن ها بسیار معروف است .

 

توجه به پوشش داخلی کفش هنگام خرید :

در مورد رویه ی کفش گفتیم که بهتر است از جنس چرم باشد چرا که به علت منافذی که در جنس آن ها است پا نفس می‌کشد و عرق نمیکند اما برای پوشش داخلی کفش ها نیز باید نکاتی را رعایت کرد.

کفش هایی را باید برای خرید عمده انتخاب کنیم که از پوشش داخلی همانند رویه مطمئن باشیم ، یعنی از تعرق پا ، بو گرفتن و زخم شدن جلوگیری کند و در عین حال در زمان استفاده احساس راحتی را به ما منتقل کند . به عنوان نکته ی اخر جنس پلاستیک نه برای رویه مناسب است و نه برای پوشش داخلی .

چگونگی تشخیص چرم اصل کفش ها از چرم مصنوعی :

 برای تشخیص چرم اصل کفش ها از چرم های مصنوعی گزینه های بسیاری وجود دارد که با استفاده کردن از آن ها میتوان خریدی بسیار مطمئن انجام داد و صاحب کفش چرمی با کیفیت شد . در بخش آخر گفتار می‌خواهیم چندین گزینه ی کاربردی را به شما بگوییم :

  • ۱_سوراخ نشدن چرم های اصل
  • ۲_تست کردن کفش های چرمی با قطره های آب
  • ۳_بررسی کردن لایه‌های کفش های چرمی
  • ۴_بوییدن کفش ها
  • ۵_بررسی کردن چرم ها از لحاظ پارگی
  • ۶_ دقیق نگاه کردن به نقش های روی سطح کفش های چرمی
  • ۷_تا زدن کفش
  • ۸_بررسی پرزهای روی سطح چرم‌
  • ۹_ دقت کردن به حفره‌ ی سطحی کفش ها